Vi är sååå duktiga:P

Idag har jag gjort ett litet experiment:)  Ville kolla hur Noah reagerade på mat som inte var mosad och ihoprörd till oigenkännlighet. För även om det är bitar i barnmaten så är den ju mest kladdig, och det vore ju trist om ungen vande sig för mycket vid det.
Potatis och  Sempers frikadeller bidde det och tjoho vilken succé! Inte nog med att ungen åt som om han aldrig förr sett mat, roligt hade han med när han fick sitta och plocka med potatisbitarna och de små köttbullarna(och mamma tyckte också att det var trevligt eftersom det inte på långa vägar blev lika kladdigt som när bebis får pyssla med gröt elller annan mat själv). Nu hamnade väl lejonparten på golvet men jag tror faktiskt att han lyckades peta i sig åtminstone någon liten bit.
Såg liute tendenser till att han börjar använda pincettgreppet så snart listar han väl ut hur han ska få i sig maten den vägen. Han plockar upp bitarna men ibland tappar han dem ganska omgående och han har inte riktigt listat ut att man ska släppa dem när händerna väl hamnat i munnen. Men det där kommer väl allteftersom.

Kan ju bara säga att det känns oerhört skönt att Noah gillar mat med bitar. Något gör man rätt i alla fall! kan tyckas vara en liten obetydlig grej men nu ska jag suga på den här karamellen en liten stund:)

Kommentarer
Postat av: mandel

Grattis, det var roligt :-) Mina barn tyckte mycket om pannkakor som "fastare" mat. Det tyckte jag var toppen, för utan sylt är de relativt o-kladdiga och går bra att ätas både kalla och varma!

2008-07-20 @ 21:21:33
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0