På andra sidan luren...

Idag har det hänt något ganska kul. Jag blev nämligen uppringd av en journalist från UNT som skrev en artikel om antagningsbeskeden som blev helt klara idag. Att hon lyckades få lilla mig till intervjuperson verkar ju lite smått otroligt tycker jag, men även konstiga saker händer visar det sig. Hur fick hon tag på mitt nummer liksom? Skickas det ut listor till lokalpressen? Hmm.

Lite kul i vilket fall som helst, och lite lustigt att ha den andra rollen i en intervjusituation. Är ju van vid att vara den som sitter och försöker dra ut svaren(och att dra ur svar ur sura hockeytränare från Munkfors är inte det allra lättaste!) och det var ju inte världens lättaste att improvisera från bra svar när man blir tagen på sängen sådär. Varför valde du juristprogrammet? Vad vill du jobba med? Hej och hå, vad säger man då om man inte vill låte för pretentiös. Jag är ju inte direkt Blondinbella som bestämde sig för att bli justitieminister redan som pubbefjortis.

Nåja, hoppas att det gick att använda i alla fall. Vet ju alltför väl hur det är att försöka knåpa ihop en text av en massa osammanhängande klotter från en intervju som blev sådär. Vi får se hur det blir, troligen får man läsa om sig själv när man dricker morgonkaffet. En riktig lirare till fotograf tittade förbi en snabbis också, han tog en radda bilder medans han rökte en cigg. De jobbar fruktansvärt effektivt de där. Undrar hur många jobb de åker på under en arbetsdag?


Kommentarer
Postat av: mandel

Oj! Så spännande :-)

2008-07-15 @ 22:52:51
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0