Förstahandskontrakt, tentaplugg och Idolfrossa

Plötsligt händer det. Efter att ha sökt hundratals lägenheter utan resultat har vi äntligen fått napp. Idag har jag varit och skrivit kontrakt på en trea. Det känns så obeskrivligt skönt.  Aldrig mer andra hand, säger jag.

Däremot har jag lite lätt tentapanik. Satt en stund på biblioteket och försökte göra gamla tentor. Det kändes som att det gick åt helvete rent ut sagt, men efter en genomläsning av svarskommentarerna visade det sig att jag fått med det mesta av relevans(och t.o.m. fört ett överkursresonemang om art 308 i EG-fördraget, förövrigt ett av mina favoritlagrum:P). Det svåraste är att komma ihåg alla så löjligt självklara grejer(som att börja med att konstatera att TF är tillämplig när det rör sig om en bok). Det där med äganderätten är inte min grej heller. Men men, man kan ju alltid hoppas att fördragsutfyllnaden blir aktuell på onsdag. Den verkar, av tentakompendiet att döma, vara något av en favorit hos kursföreståndarna med.

Jisses, tar de aldrig slut? Ja de gamla idoldeltagarna alltså. Idolfabrikens mest lyckade produkt? Jag tycker faktiskt att Darin lyckats bäst med att hitta sin pryl och utveckla den. Nu har han ju dessutom bytt ut tandställningen till skäggstubb.
Årets finalister är ju inte vidare spännande. Visst är Kevin ett proffs och han tar väl hem hela tjottaballongen som man skulle ha sagt i en annan "Sveriges största musiktävling", men ibland blir det ju too much.

Kommentarer
Postat av: michael

gött :) äntligen!!

2008-12-13 @ 18:44:40
URL: http://[email protected]
Postat av: mandelen

GRATTIS! :-)

2008-12-14 @ 21:03:08
Postat av: Jenny

gött med lgh :)

2008-12-16 @ 17:51:20
URL: http://familjenav6.blogspot.com/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0