Nyårskrönikan

Såhär en timme innan tolvslaget börjar det bli å smått dags att sammanfatta 2008.


Vid den här tiden förra året firade jag med familjen i Råby. Herr Ö låg hemma i Kalrstad med magsjuka. I år firar vi faktiskt vårt första nyår tillsammans, tro det eller ej. Tredje gången gillt antar jag:P

I januari började man väl på allvar vänja sig vid mammalunken. Noah började sova några fler timmar i sträck och man hann äta mellan amningarna. I februari blev pappa sjuk och fick opereras. Det var lite läskigt att se denne ständigt friska människa ligga utslagen i en sjuksäng. I mars flyttade vi till Uppsala och herr Ö började på nytt jobb. Ett litet dop för Noah hann vi med att anordna också. Det blev verkligen en fin och minnesvärd dag. :)

I april tyckte jag att det var jag trött på mammabloggar, glömde Noahs namnsdag och kände för att starta ett nytt liv och bli av med graviditetskilona. Det gick sådär. Tydligen skrev jag en krönika också. Den har jag helt glömt bort:S Och Noah fick sin första tand, det får vi inte glömma.

I maj blev Noah ett halvår. Jag var uppe tidigt på morgonen och tittade på teletubbies. Och visst försökte man sig på hemmalagade smakportioner. Jag är glad att jag senare valde att strunta i det och spara energin till annat. Och ungen äter ju numera vad man än stoppar i honom:)

Midsommar firades i Råby och jag sprang på några fikor med svartbäckens barnvagnsmaffia.
I juli fyllde jag 20 det var varmt som bara tusan och vi svettades bort i vår lilla lägenhet i stan. I augusti lämnade vi bort Noah över natten för första gången. Lilkillen var hos farmor i Norge och jag och herr Ö åkte till vaxholm.

I september var mammaledigheten(äntligen) slut och jag började på juristprogrammet. Härligt, spännande, svårt och skrämmande! Men det har ju gått alldeles utmärkt hittills!
Det var också i september som vi insåg att Noah skulle bli storebror, och illamåendet med den lilla blev så hemmskt att jag hamnade på sjukan ett par nätter.

I oktober köpte jag strumpor för första gången i mitt liv. I november vann Obama presidentvalet i USA och vi firade Noahs första födelsedag. Under ett par dagar snöade det riktigt ordentligt och hela Uppsala var lamslaget.

December - tentapluggandets månad. Och jag tog mig igenom det utan alldeles för mycket ångest. Julen firades hemma i lugn och ro även om jag tog med mig ungen till Råby ett par dagar för att hälsa på släkten.

Året har avslutats formidabelt med hummer och alkoholfri Herrljungacider. Och 2009? Jag ser fram mot nya tag på T2 och den lillas ankomst i maj. En ny flytt blir det också, förhoppningsvis den sista på ett par år. jag lär väl fortsätta vara tjock även nästa år men jag ska åtminstone bli bättre på att spara.

Gott nytt år allesammans!


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0