Vansinniga SJ

Fyra byten mellan Uppsala och Nyköping. Eller pendeln i kombination med expressbussen. Ja imorgon ska jag ut och åka långfärdsbuss med Noah. Eller, en dryg timme blir det väl så det ska nog gå bra. Vi ska hälsa på min mormor på hospitalet och päronen i sommarstugan. Blixtvisit blir det, för vi åker hem redan på söndag.

Tvätthängarpremiär på balkongen idag. Funkade suveränt. Och Noah upptäckte en ny spännande plats, för så fort balkongdörren öppnades hasade han sig dit på två röda. Det stilla lugn som rådde när skrutten inte kunde förflytta sig några längre sträckor och nog för alltid borta, är jag rädd. Nu vet man helt plötsligt inte var man har honom. Ögon i nacken, det skulle man ha. Dessutom har vi världens mest opraktiska TV-bänk. Varför tänkte vi inte på det?

De mest anspråkslösa ting kan bli perfekta leksaker åt små nyfikna bebisar. Ett tomt mjölkpaket höll Noah sysselsatt lääääänge. Det var betydligt intressantare än alla hans riktiga leksaker tillsammans.

Har förresten varit och skrivit in mig på Värmlands Nation i veckan. Dessutom damp det ner ett antal försändelser från Universitetet i brevlådan häromdagen. Kursbeskrivning, registreringinformation, kartor, Öppet hus, litteraturlistor, nollningsveckan. Just det där med nollningen, eller recceveckan som det kallas här i lärdomsstaden,  är jag lite orolig för.  Inte för att de ska vara elaka, för jag är nästan helt säker på att de är ganska snälla, mina juristfaddrar. Men det står utgång på schemat fyra kvällar. Varav tre i rad. Oh my. Jag tror inte ens jag har festat tre dagar i rad förut. Jag har inte festat överhuvudtaget på hur länge som helst. Och festa, det verkar vara det enda man gör de första veckorna. GULP!

Kommentarer
Postat av: michael

hehe.. ja nu får du allt träna upp festnosen :D

4.5 år lixom :p

2008-08-16 @ 14:48:05



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0