Sömngångaren

Nä, nu måste vi få styr på våra rutiner igen, Noah och jag. Två kvällar i rad har ungen däckat cirkus halv fem. Vilket ofrånkomligen får till följd att ungen vaknat och är aspigg kvart i fem på morgonen. Alltså, bara att gå upp med unge på ena armen och skaka vällingflaska med den andra. Byta kiss och bajsblöja och krypa ner i sängen med bebis och flaska och hela köret. Men vill bebis somna om. Icke. Och har han inte somnat när herr Ö en halvtimme senare kliver upp för att sticka till jobbet är det kört. Herr Ö roar sig nämligen med att busa med Noah, så att ungen omöjligt kan sova efter det. Så trött mamma får vackert överge sin varma sköna säng och roa pigg bebis.

Nåja, det är klart - har man sovit tolv timmar i sträck(med en liten snuttstund kvart i två) är det väl inte så konstigt om man är pigg(detta gäller dock inte mig. Jag vet inte vad jag gör för fel. Jag är ALLTID trött, avsett hur länge jag sover). Ungen ska helt enkelt inte lägga sig så tidigt. Tanken var ju snarare att vi skulle skjuta lite på läggtiden så att bebis skulle hinna äta middag med mamma och pappa innan det var dags att krypa till koja. Av detta har det alltså blivit intet.

Skam den som ger sig. Idag gör jag ett nytt försök. Nu ska ungen bannemej sova middag i vagnen så att han inte vill gå och knyta sig så förbaskat tidigt.

Nu sitter förresten SEB-chefen och påstår att de har försett alla sina kunder med chipkort. What the fuck? Varför har inte jag fått nåt chipkort? Nåja, snart får jag ett Visa.

Kommentarer
Postat av: mandel

Tänk så lite det ska till innan allt går åt pipsvängen när det kommer till bebisar och sova :-o Semestern pajade det mesta för oss. Sena kvällar och tidiga mornar, en treåring som inte vill sova middag men däckar efter fyra. Nej, rutiner är det som förhindrar mitt huvud att explodera. Åh! Min snubbe fattar heller inte att man inte ska busa igång barnen när det finns gnutta chans att de somnar om!!! Kram

2008-08-12 @ 09:57:02
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0