Stau*

* De milslånga köer som inte alltför sällan uppstår på tyska autobahn.



Det märks att många ska tillbaks till jobbet och skolan imorgon. E4/E20 mot huvudstaden korkade bokstavligen igen när tusentals stockholmare var påväg hemåt. Snigelfart i bilköer i stort sett hela vägen mellan Södertälje och Stockholm gjorde att bussresan blev lite längre än beräknat. Tur att reseplaneraren Erika Svensson ser till att ha ordentligt med marginaler när det ska bytas färdsätt.

Har förövrigt en helt fantastisk unge. Inte ett pip på totalt sex timmar unterwegs i helgen. Och fyra av dem tillbringade han sovandes i min famn, med huvudet mot min axel. Så har han inte somnat sedan han var jätteliten, så himla mysigt tycker jag!:)

Alltid trevligt att få träffa mamma och pappa och åtminstone ett syskon. Kändes viktigt att få hälsa på mormor på sjukhuset också, även om det är jobbigt att se hur märkt hon är av sin sjukdom. Men hon var ändå lite piggare än vad jag hade trott, och det kändes skönt. men allt har ju gått så fruktanvärt fort.



En hyfsat pigg åttioåring i slutet av februari


Till sist. Jag har varit ruskigt förvirrad i helgen. Glömde totalt bort att det skiljer cirka fem grader celcius i innetemperatur mellan vår lägenhet och huset i Råby. Ingen tröja packades ner och jag fick sitta invirad i en filt hela lördagkvällen. Hade också tänkt skriva ut lite bilder på Noah och ta med mig till mormor, och istället för att göra det kvällen innan avfärd kommer jag på det en halvtimme innan bussen till stationen gick. En synnerligen välplanerad morgon blev superstressig. Och vet ni vad, jag lyckades glömma att ge mormor de två bilder jag faktiskt hann skriva ut. Duktigt Erika!
Dessutom lämnade jag kvar mitt enda par vettiga jeans i Råby. Som om jag inte redan har ont om byxor.

DAMN!

PS. Jag tog med mig en kamera utan laddade batterier. Det var inte min helg helt enkelt DS

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0