monsterdatorn har anlänt

Idag har Herr Ö tagit sovmorgon. Det är tydligen jobbigt att gå upp klockan fem på morgonen ett par tre dagar i sträck. Wow, newsflash! Är lite besviken på den nya Östlundregimen som skulle bringa ordning i vår enkla boning. Här ser mer och mer ut som ett slagfält. Det är den nya datorns fel. Sedan monsterburken gjorde entré har Herr Ö testat säkert tio gamla dataspel med usel grafik och lyst upp som ett barn på julafton. Vardagsrummet är fullt av tomma kartonger och allehanda små datorkomponenter. Jag har gått ett par rundor och samlat in plast så att bebis inte ska hitta dessa potentiella kvävningsfällor först.

Och det är verkligen ett monster till dator som vi fått hem. Det blir väl så när Herr Ö själv får välja. Skärmen är som en normalstor TV och själva burken, ja vårt databord från Ikea pallade inte riktigt med. Den ser mer ut som en rymdstation än en dator tycker jag. Och det intrycket förstärks genom att den liksom lyser med ett mystiskt blått sken.

Nåväl. Snabb som attan är den.  Word funkar ua. Här ska skrivas mästerverk till PM, var så säkra!

Och jag har faktiskt pallat tre utekvällar i följd. Något av ett personligt rekord. Visserligen har jag, och merparten av mina fellow reccar, tagit det ohyggligt lungt. Ingen vill väl göra bort sig det första man gör, antar jag, och att springa runt i lakan och gummihandskar bakis känns inte som en höjdare. Trevligt har jag haft i alla fall, har man tur kanske man känner några i seminariegruppen sen.

På måndag är det introduktionsföreläsning och gruppindelning. Är rätt pepp om man säger så. Pepp is the word i juristsvängarna. Om ett par månader kommer jag att dra paragrafskämt på bloggen. Mouhahahaha

Nej, nu ska jag ta Noah på en guidad tur i badrummet. Det är ju tydligen så spännande där. Dra i lite kranar och beundra utsikten från toastolen. ha det!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0