Språkfascism

Är det bara jag som tycker att modebloggarnas språkbruk är väldigt klyschigt? Det myllrar av outfits, heels, hoodies, cravings.... På något vis känns det som att det enda man behöver kunna för att skriva en modeblogg är att klippa och klistra. Och alla fula Photoshopcollage sen... suck!

Bloggare i allmänhet suger på att skriva. Ofta är språket så fruktansvärt dåligt att jag överhuvudtaget inte orkar läsa hela inlägget. Ska det verkligen vara så svårt att åtminstone försöka skriva korrekt. Jag har inga som helst problem med slang och informellt, vardagligt språk, men stavfel, särskrivningar och grova grammatiska snedsteg känns inte ok om man skriver för att andra ska läsa, oavsett om det är en blogg eller inte.

För mig ger inget en så tydlig bild av en person som hur man använder språket. Fördomar från min sida kanske, men notoriska språkmisshandlare brukar inte vara några ljus direkt.


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0