Markusevangeliet och ambitiösa gothare

Markus Krunegård tar en paus från Laakso och gör en soloskiva (Markusevangeliet) på svenska. Me like. På UNT's hemsida kan man läsa en intervju med allmogegotharen. Kul läsning för undertecknad som alltid varit en sucker för blödande svensk pop. Roligast är Markus beundran av gotharna:

"Jag gillar goth, det är så ambitiöst, fatta vilken tid det måste ta för gother innan de går ut på krogen! Det är ju helt fantastiskt att vilja se ut som en Edgar Allan Poe-figur. Och så blandar man det med allmogegrejen. Det känns som att det passar på min musik."



Tycker det är lite på sin plats att jag tipsar om "Jag är en vampyr" från ovan nämnda soloskiva. Den är cool på något vis. Erika diggar (och passar också på att tipsa om lite smått och gott av Laakso, som faktiskt är grymt bra. Tyvärr är medsjungade konsertbesökare en av de stora baksidorna med YouTube)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0