Calle i Mellanöstern

Calle är på resa i Mellanöstern. Är han någonsin hemma? Han verkar ha ett hektiskt jobb den där killen. Han verkar t.o.m ha ett stammishak i Ramallah, restaurang Darna hette det visst. Det ska jag komma ihåg om jag får för mig att åka dit.

Förresten, what's the fuss? Varför är den där lilla ökenplätten så himla omtvistad? Hur länge sedan är det som det var en längre sammanhängande fred där nere egentligen? Måste ju vara många tusen år sedan... Tycker nästan att det är lite sandlådevarning på bråken där nere. Med skillnaden att man pucklar på varandra med stridsvagnar och sprängdeg istället för att paja sandslott. Ja, ni fattar. Spontant vill jag jämna skiten med marken. Typ släppa en bomb. Eller så gör vi om hela området till ett stort turistreservat. Ingen får bo där helt enkelt. Palestiniena kan få en egen ö utanför Dubai och israelerna kan väl få en stadsdel i New York eller nåt. Typ Njuu Jeruuusalem brothas 'n sistas. Sedan kan nåt amerikanskt bolag tjäna storkovan på att orda All Inclusive pilgrimsresor till ökenplätten. Kanske ett förslag för Calle att ta upp när han lunchar med höjdarna där nere.

Men de kanske inte lyssnar på det örat. Ett stycke öken kan ju vara nog så viktigt. Det handlar visst om religion, har jag för mig.

Kommentarer
Postat av: lisa

Guu va diktigt! om alla va som du skulle det va bra!

2008-04-08 @ 11:35:35
URL: http://lisaslisa.blogg.se
Postat av: Anonym

var nog den löjligaste lösningen jag har hört...hahha
fast du var väl inte seriös=P

2008-04-08 @ 17:08:18
Postat av: Erika svarar

Nej jag var inte seriös. Trodde ironin var uppenbar.

2008-04-09 @ 11:45:48



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0