1000apor - kul eller inte?

Jag tillhör väl den spärmångd svenskar som har full koll på vilka bröderna Schulman är - och varken hyllar dem eller avskyr dem som pesten. Jag kan helt enkelt inte avgöra om de är roliga eller inte. Mediasveriges mest omskrivna humorsajt 1000apor är nylanserad(tvekande länge om jag verkligen skulle länka, eftersom ni med största sannorlikhet redan hittat dit, men kom fram till att det isf inte skulle skada om jag slängde in en liten länk ändå), och Schulmans måste ha lagt minimala summor på reklam. De har ju fått den gratis via allt ståhej.  Hursomhelst  var jag tvungen att kika in, få lite koll på läget, hänga med i snacket så att säga. och förståss för att en gång för alla avgöra om The Schulmas är roliga eller inte.

Det är ju knappast så man viker sig dubbelt av skratt. Allt är faktiskt inte helt lyckat. Däremot är ju Ekwallmejlen riktigt skoj.

Uppenbart är i alla fall att den schulmanska humorn inte faller alla i smaken. Tror att lejonparten av alla kommentarer var i stil med det här
"Bajs. Er humor är så tråkig att ni inte borde få finnas. Ni är för fula för TV, dö era jävlar. " (vad lätt det är att skriva fruktansvärt vidriga saker på internet egentligen. Du kan gömma dig bakom ett IP-nummer. Ansiktslös mobbing, så onödigt egentligen)
Dessutom verkar man förespråka tvångssterilisering så att brödernas gener inte förs vidare. Dessutom slår man fast att 1000apor är en flopp.

Flopp? Vart än bröderna Schulman beger sig följer de hatiska antibeundrarskarorna efter. Det är ett givet framgångsrecept. Enbart de människor som gjort det till sin livsuppgift att låta det hagla okvädningsord efter Alex och Calle och katrin med för den delen gör sajten värd mödan. Medan folk med mer luft än vett i skallen skriver bajs trillar pengarna in in på Schulmans konto. Jag är övertygad om att de skrattar hela vägen till banken. Ungefär som Blondinbella, vars mest fanatiska kritiker också är de mest frekventa besökarna på hennes blogg.

Nä svenskarna faller för precis alla PR-trick. Kanske rär det margarinet som gjort att IQ-nivån sjunkit till oanade nivåer.

Är Schulmans roliga? Ja eller nej?

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0